C_4

8. Alternatívy

Zadanie

Super, vieš nielen čo predávaš, ale aj komu predávaš a dôvody prečo to budú zákazníci kupovať. Je načase zmapovať, aké majú zákazníci alternatívy k tvojmu produktu. Tvojou úlohou je spoznať 5-10 alternatívnych riešení a vybrať tie najdôležitejšie, ktoré môžu zákazníci použiť pri riešení svojho problému alebo potreby.

Príklady

Všimni si, že používam slovo alternatívy a nie konkurencia. Slovo konkurencia zvádza k analyzovaniu len priamych konkurentov, ktorá často končí slovami „toto presne ešte nikto nerobí“. Pri alternatívach sa vcítiš do role zákazníka a hľadáš produkty a služby, ktoré riešia jeho problém, čím skúmaš aj nepriamu konkurenciu. Postup je jednoduchý.

1. Použi sedliacky rozum
Vcíť sa do kože svojho zákazníka a použitím sedliackeho rozumu odpovedaj na otázku „ako momentálne rieši zákazník svoj problém?“ Vymysli 3-5 možností.

Ako asi potenciálny zákazník Rozbiehátora aktuálne rieši svoj problém ohľadom rozbiehnutia vlastného biznisu? Na um mi prišli nasledovné možnosti:

8_1

2. Napíš zoznam kľúčových slov pre vyhľadávanie
Teraz porozmýšľaj nad tým, čo googli svoj zákazník, keď hľadá riešenia? Aké kľúčové slová asi používa? Napíš si ich 10-20.

Môj potenciálny zákazník bude asi googliť okolo troch kľúčových slov „podnikanie“, „startup“ a „biznis“. Pre identifikovanie kľúčových slov použijem ich on-line generátor ubersuggest.org. Ukáže mi časté slovné spojenia googlené užívateľmi internetu. Za 10 minút som si dal dokopy takýto zoznam 23 kľúčových slov v troch kategóriách:

3. Rýchle googlenie
Zadávaj jednotlivé kľúčové slová do vyhľadávača a prezri vždy len prvú stránku výsledkov. Tvojim cieľom nie je spraviť detailnú analýzu konkurencie, ale identifikovať možné alternatívy a zistiť, či existujú služby a produkty, ktoré sa veľmi podobajú na to, čo máš v hlave.

Poctivo som googlil asi hodinu. Častokrát som mal nutkanie pozrieť nielen prvú, ale aj druhú a tretiu stranu výsledkov pre každé kľúčové slovo. Odporúčam ti nerobiť to, pretože sa môžeš jednoducho zaseknúť a googliť aj pol dňa.

Zhodnotil som všetko, čo som našiel. Môj potenciálny zákazník može pri riešení svojho problému použiť nasledovné alternatívy:

Akcia

Teraz ty. Vcíť sa do kože zákazníka a sedliackym rozumom definuj ako môže aktuálne vyriešiť svoj problém alebo potrebu. Pogoogli kľúčové slová a zisti, čo už na trhu je a či existuje niečo, čo sa veľmi podobá na tvoj produkt alebo službu. Vyber 3-5 základných alternatív.zajace_4_2_v2

VN:F [1.9.22_1171]

Hodnotenie

Rating: 8.2/10 (5 votes cast)
8. Alternatívy, 8.2 out of 10 based on 5 ratings

Otázky