C_6

10. Kľúčový zákazník

Zadanie

Super. Odlíšil si svoj produkt od konkurencie a vieš v čom je jedinečný. Tvojou predposlednou úlohou v tomto bloku je identifikovať tvojho kľúčového zákazníka.

Príklad

Ako prvú vec sprav brainstorming a spíš si všetkých možných zákazníkov tvojho produktu. V prípade Rozbiehátora môžem uvažovať o nasledovných zákazníckych segmentoch:

II6_mozny_zakaznici

Všimni si, že všetci majú potrebu rozbehnúť sa, ale ich dôvody a motivácie sa líšia. Na každý segment bude fungovať inak formulovaná ponuka.

Nemám rozpočet a ani časovú kapacitu vytvárať 7 rozdielnych marketingových komunikácií. Preto si potrebujem vybrať jeden segment, na ktorý sa zameriam ako prvý. Kritériá môžu byť ziskovosť, veľkosť trhu či znalosť segmentu.

Zameranie na jeden segment neznamená, že to ostatných 6 segmentov nezaujme a nikdy si to nekúpia. Je to skôr pomôcka pre tvoju hlavu, aby si jasne vedel pre koho prioritne produkt vyvíjaš a ku komu ho komunikuješ.

Ja som sa rozhodol prioritne zamerať na „mladých profesionálov“, ktorých som si vyhodnotil ako najvhodnejších na základe nasledovných dôvodov:

  • Som asi v ich veku, prešiel som si tým, čím si prechádzajú oni.
  • Viem, že ich frustrácia z práce je dosť vysoká.
  • Takisto viem, že si môžu dovoliť investovať desiatky € do vlastného rozvoja

Mladého profesionála si konkretizujem do podoby fiktívneho človeka pomocou 9 demografických a faktických kategórií: II6_klucovy_zakaznik

 

Akcia

Sprav to isté aj ty. Spíš všetkých možných zákazníkov tvojho produktu a vyber si jeden segment, na ktorý sa zameriaš ako prvý. Personalizuj si svojho kľúčového zákazníka pomocou 9 socio-demografických faktorov.

zajace_4_2_v2

VN:F [1.9.22_1171]

Hodnotenie

Rating: 8.8/10 (5 votes cast)
10. Kľúčový zákazník, 8.8 out of 10 based on 5 ratings

Otázky