C_3

7. No pain, no gain

Zadanie

Super, už vieš čo predávaš. Teraz je čas zodpovedať kto a prečo to bude kupovať. Aj pri rozbiehaní platí Arnoldovo „no pain, no gain“ – nikto ti nezaplatí za vyriešenie niečoho, čo nie je problém.

Preto „rozlož“ svoj nápad na zákaznícku bolesť, ktorú rieši, a unikátny prínos, ktorý ponúka. Predstav si svojho reálneho zákazníka a snaž sa vyjadriť jeho „problém“ jeho slovami. Následne definuj unikátny prínos riešenia, ktoré ponúkaš ako odpovede na otázku „takto moje riešenie pomáha“.

Príklady

Pre Rozbiehátor (60 dňový on-line podnikateľský inkubátor) by rozloženie vypadalo asi takto:

Pre mojich zákazníkov je rozbiehanie veľkou neznámou a celkom rizikovým počinom. Nemajú presnú predstavu koľko času a peňazí rozbiehanie „zhltne“ ale očakávajú, že to bude „dosť veľa“.

Nemajú vo svojom priamom okolí nikoho, kto sa úspešne rozbieha, vidia iba veľké success stories, o ktorých si hovoria „tak toto by som asi nedal“.

Práca ich nejako špeciálne nenapĺňa, ale stále je to lepšie ako vsadiť všetko na jednu kartu a pustiť sa bezhlavo do podnikania. Rozbiehátor rieši všetky ich problémy. Ukáže im ako popri zamestnaní a bez rizika otestovať ich nápad.

Ako by si na pain – gain rozložil Búdkareň // stavebnicu vtáčích búdok pre deti? Aké by boli hlavné zákaznícke problémy? V čom by spočíval unikátny prínos?

Václav, autor projektu to vymyslel nasledovne. 

Jeho zákazníkom je rodič malých detí. Má náročnú prácu a chodí domov väčšinou neskoro večer. Cíti, že sa deťom venuje málo a rozmýšľa nad spôsobmi, ako im to vynahradiť. Má teda potrebu „byť skvelým rodičom“.

Stavebnica vtáčích búdok je pre neho skvelým riešením. Umožní mu stráviť kvalitný čas so svojimi deťmi, na ktorý budú dlho spomínať. Navyše, nemusí lietať po Baumaxoch a Hornbachoch, keďže všetko mu príde v balíku domov.

Samozrejme, bude „pain-gain“ iné pre rozličné typy zákazníkov. Stavebnice vtáčích búdok sa môžu ponúkať zeleným e-shopom, starostom miest, súkromným školám či sieti záhradných centier.

Vždy však pomôže predstaviť si konkrétneho človeka s konkrétnym „problémom“ a konkrétnymi benefitmi produktu či služby.

Akcia

Teraz ty. Rozlož svoj nápad na zákaznícku bolesť a unikátny prínos. Predstav si svojho zákazníka a snaž sa priamou rečou vyjadriť jeho „problém“.

Následne definuj unikátny prínos riešenia, ktoré ponúkaš v podobe odpovede na otázku, „čo z toho zákazník má“. Takto sa ti hneď vyjasní podstata biznis modelu tvojho nápadu.2_3_no_pain_no_gain_4

VN:F [1.9.22_1171]

Hodnotenie

Rating: 9.7/10 (7 votes cast)
7. No pain, no gain, 9.7 out of 10 based on 7 ratings

Otázky