R_logo

Rozbiehátor

Idea pre biznis nápad sa zrodila relatívne rýchlo. Pôvodný nápad bol naučiť nespokojných zamestnaných postup ako čo najrýchlejšie a najlacnejšie rozbehnúť ich vlastný biznis. Mojim cieľom bolo otestovať potenciál nápadu – čo sa mi nakoniec podarilo za 30 dní a 30€.

Biznis model

Cieľ: premyslieť biznis model nápadu.
Akcia: zodpovedať všetkých osem otázok v rámci biznis modelu v kocke.
Ponaučenie: netreba 10 stranové biznis plány, stačí jedna A4.
Čas: trvalo mi to celé asi 2-3 hodiny.
Náklady: 0€

Takto vypadal môj biznis nápad v kocke. Definoval som si pracovný názov & popis. Následne som popísal kľúčového zákazníka – pár faktov, možné problémy a alternatívy. Potom som definoval svoj produkt cez kľúčové vlastnosti, benefity a odlíšenie od konkurencie.

12_2

Zákaznícky prieskum

Cieľ: Potvrdiť u zákazníkov, či problém, ktorý chcem riešiť je dostatočne relevantný.
Akcia: Zrealizovať 5-10 rozhovorov so zákazníkmi a zistiť ako aktuálne riešia svoj problém.
Ponaučenie: Žiadny biznis model neprežije stretnutie s prvými zákazníkmi.
Čas: 2-3 dni na zrealizovanie 8 zákazníckych pohovorov.
Náklady: cca 4€ náklady na telefón, keďže väčšinu rozhovorov som robil cez skype.

Takto vypadala moje príprava na rozhovory. Absolútne som sa v tejto časti nevenoval svojmu riešeniu, ale zákazníckemu problému. Pýtal som sa na príhody z minulosti, ktoré sa týkali rozbehnutia biznisu.

Zisťoval som, čo bolo na tom najťažšie, prečo to bolo tak ťažké a ako situáciu respondenti riešili. Vďaka rozhovorom som sa o svojom kľúčovom zákazníkovi dozvedel tri zásadné „aha momenty“, o ktorých som pred rozhovormi neuvažoval.

3.2_Priprava

Testovací web

Cieľ: Dať nápad z A4 a zistenia z rozhovorov do podoby predajného webu.
Akcia: Vytvoriť testovací web s tlačidlom „kúpiť“.
Ponaučenie: Nemusím vedieť programovať a viem vytvoriť profi web.
Čas: 2-3 dni
Náklady: 0€

Takto vypadal testovací web, ktorý bol na adrese www.rozbiehator.sk. Vyklikal som ho cez službu Unbounce.com. Po kliknutí na tlačidlo „Objednaj !“ sa otvorila podstránka s možnosťou zakúpiť si zvolenú variantu.

Testovaci_web_template

Takto vypadala podstránka. Za reálny záujem som považoval stav, až keď užívateľ klikol na „kúpiť“.

r_podstranka

Testovacia kampaň

Cieľ: Otestovať, či je o moje riešenie reálny záujem.
Akcia: Dostať na testovací web 200-500 návštevníkov a merať koľko % „nakúpi“
Ponaučenie: Nepýtať sa kamarátov, ale otestovať či budú neznámi ľudia klikať na tlačidlo „kúpiť“
Čas: 2 dni
Náklady: 26€ za facebook reklamnú kampaň

Keď som mal hotový web, vytvoril som jednoduchú facebook kampaň. V inzeráte som použil rovnakú fotku a status ako na webe.
Zacielil som ju na mužov vo veku 26-33 rokov. Dostala mi na web viac ako 300 návštevníkov za jeden a pol dňa.

01_FB_inzerat

Na stránke som meral koľko % návštevníkov klikne na „Objednaj !“ a následne na „Kúpiť“ pri oboch variantoch.

Celkovo 14 ľudí prešlo na druhý krok a 6 chcelo reálne zakúpiť Rozbiehátora v celkovej hypotetickej výške viac ako 450€. Dosiahol som 1,23% konverziu, čo je pre testovací „fake web“ veľmi dobrý výsledok.

Záver

Zistil som, že Rozbiehátor sa oplatí spustiť. Dôležité je, že ma to stálo relatívne málo času a peňazí. To najlepšie na záver = tento postup je opakovateľný a naučiteľný. Môžem ho použiť na takmer akýkoľvek nápad.

VN:F [1.9.22_1171]

Hodnotenie

Rating: 7.0/10 (1 vote cast)
Rozbiehátor, 7.0 out of 10 based on 1 rating

Otázky