D_5

17. Demo slide

Zadanie

Super, oslovil si 5-10 respondentov na rozhovory a možno už máš 2-3 dohodnuté. Medzičasom môžeš vytvoriť demo slide tvojho projektu, ktorý respondentom môžeš ukázať úplne na konci rozhovoru s cieľom získať tipy na vylepšenie.

Akcia

Demo slide vytvoríš podľa šablóny, ktorú vyvinuli v QuickMVP.com. Používajú ju na testovanie prototypu nápadu, my sa ňou v tejto fáze inšpirujeme pre vytvorenie demo slidu.

Takto vyzerá demo slide pre hobby projekt originálnych medovníčkov. Na jednom slide je popísané to najdôležitejšie:

medovnicky

Demo slide má premyslenú štruktúru. Prinúti ťa na obmedzenom priestore pomenovať:

  • Pridaná hodnota // jasne definovať hodnotu, ktorú ponúkať v rámci nadpisu a podnadpisu
  • Ilustračný obrázok // vybrať obrázok, ktorý vyjadruje podstatu toho, čo ponúkaš
  • Voľba ceny // premyslieť a zvoliť testovaciu cenu tvojho produktu alebo služby
  • Ako to funguje // v troch bodoch definovať ako tvoje riešenie funguje
  • Referencia // pridať referenciu napríklad od kamaráta, ktorý povedal že sa mu to páči

 

Pre Rozbiehátor by demo slide vypadal asi takto:
3.5_Demo_slide_Rozbiehator

Pár princípov pre prácu z demo slidom:

  • ukazuj na koniec // vždy ho ukazuj na konci rozhovoru, keď ukončíš diskusiu o minulých situáciách a zistíš, čo si chcel vedieť. Ak ho ukážeš v strede rozhovoru, tak si pomiešaš minulé správanie, ktorá sa udialo od hypotetického budúceho správania a môžeš padnúť do pasce „ľudia mi povedali, že by to chceli“.
  • získaj feedforward // keď ukážeš zákazníkovi svoj demo slide, nepýtaj sa „čo si o tom myslíš?“ ale otázku „ako by som to mohol vylepšiť?“ Získaš tak konštruktívne tipy ako nápad vylepšiť a nie „deštruktívnu“ kritiku, prečo to nebude fungovať.
  • „áno“ znamená „nie“ // určite sa nepýtaj zákazníka, či by také niečo chcel, resp. za koľko by bol ochotný to kúpiť. Odpovede budú výrazne pozitívnejšie ako realita a môžu ti dať falošnú nádej , že máš niečo cenné. Hovorí sa, že v takýchto prípadoch (keď sa pýtaš, či by to niekto chcel) „áno“ znamená „nie“, „kde to môžem kúpiť“ znamená „možno“ a „tu máš 20€“ znamená „áno“.
  • nemusíš ukazovať vôbec // budú prípady, kedy nebudeš demo slide ukazovať vôbec. Možno z rozhovoru vyplynie, že zákazník chce niečo úplne iné, alebo ostane málo času… Nie je to povinná jazda, ale skôr príjemný bonus.

Akcia

Vytvor vlastný demo slide a maj ho pripravený pre rozhovory. Stiahni si na to túto šablónu a jednoducho prepíš texty, vymeň farbu a obrázok. V šablóne je použitý font Arial Narrow, môžeš si stiahnuť nejaký iný pekne vyzerajúci font.

zajace_4_3_1

VN:F [1.9.22_1171]

Hodnotenie

Rating: 9.7/10 (3 votes cast)
17. Demo slide, 9.7 out of 10 based on 3 ratings

Otázky